Thailandsusu Webboard
มีนาคม 24, 2017, 03:00:20 PM *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
ข่าว:
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา ปฏิทิน Gallery เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  

หน้า: [1]   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: วิธีสอนบอลเด็กให้คิดเป็น jr-soccer.jp 08/03/60  (อ่าน 4053 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
NTT
ผมคิดถึงในหลวงร.9ครับ
Moderator
Hero Member
*****

คะแนนความรัก: +5258/-217
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 5,739



| | |
« เมื่อ: มีนาคม 10, 2017, 12:35:08 PM »

Hiroshima Prefecture Aki Minami High School football club, director Kimio Hatata who practices "bottom-up theory" in which players take the lead role and make teams. This time I will introduce the technique of using soccer notes that I would like to learn from Professor Hata and use it to further deepen parentage relationship. Let's replace the team with parents and challenge for home version bottom up.
โค้ช คิมิโอะ ฮาตาตะ แห่งทีมโรงเรียนมัธยมปลาย อะกิ มินามิ ในเขตปกครองฮิโรชิม่า ผู้ซึ่งสอนบอลเด็กด้วยแนวคิดแบบ "Bottom up" (ริเริ่มให้เด็กคิดเอง โค้ชเป็นคนกระตุ้นให้เด็กคิดและช่วยจัดการ)ซึ่งให้เด็กเป้นผู้ริเริ่มและแบ่งทีมเอง หนนี้โค้ชจะมาแนะนำเท็กนิกในการใช้กระดาษโน็ตที่ได้เรียนรู้มาจากศาสตราจารย์ ฮาตะ และนำมาใช้ประยุกต์ใช้ที่บ้านซึ่งเพื่อสร้างความสัมพันธ์กับพ่อแม่ให้ลึกลงไปอีก

Deepen trust and bonds with two kinds of soccer notes
การใช้โน๊ต 2 ชนิดเพื่อสร้างความเชื่อมั่นและความสัมพันธ์ให้ลึกซึ้ง

The guidance of "bottom up theory" which I am practicing is a teaching method that the athlete creates teams on its own initiative.
As children play a leading role and act on their own, I am a facilitator (keep a neutral position, listen to the opinions and ideas of the other people by looking at the way people talk, expressions, heart movements) It is a person who plays the role of promoting and promoting the group as it is), just watching it.
However, not all of us are leaving it to children, we have roles as well as adults. One of them is creating the environment.
ในการฝึกเด็กนั้นผมใช้ทฤษฎี bottom up ในการสอนคือให้เด็กๆแบ่งทีมกันเอง
เด็กๆจะเป้นคนริเริ่มและจัดทีมกันเองโดยโค้ชจะเป็นเพียงคนช่วย(เช่นรับฟังความเห็น,สังเกตการแสดงออก ซึ่งโค้ชทำอย่างเป้นกลาง) หลักๆก็คือเป็นผู้เฝ้ามองนั่นเอง
แต่ก้ไม่ได้ให้เด็กทำทุกอย่างเองเสียหมด บทบาทของผู้ใหญ่อย่างหนึ่งก็คือสร้างสรรค์สภาพแวดล้อมที่เหมาะสม


 At Aki south high school, children have soccer notes in order to unite and unite teams.
Today there are many successful cases that Shunsuke Nakamura of Yokohama F · Marinos (currently Jubilo Iwata) and a number of famous J Leaguers wrote from the boys' period to achieve their dreams, and recently most football players of the nurturing age are wrote I think it's a note. In my case, I will prepare two kinds of soccer notes.
One is a soccer game where teams are doing what they are doing in general, so-called general teams that are doing well, points that were good or bad for games and exercises, reflections and impressions, thought to connect next, It is a note.
Another one is a training note called "communication note". This note is a distinctive tool indispensable for teaching "bottom up".
In this note we will fill in the schedule plan for what to do on the day off. In the day without whole exercise, fill out the plan that the player thought in 24-hour time increment, and note the details of the plan.
ที่โรงเรียนนั้นเด็กๆจะมีแผ่นโน๊ตเพื่อรวมใจในทีม
วันนี้จะเห็นว่ามีตัวอย่างนักเตะที่ประสบความสำเร็จหลายคนที่เขียนโน๊ตในวัยเด็ก เช่น ชุนสึเกะ นากามูระ และในเวลาต่อๆมานักฟุตบอลส่วนใหญ่ในช่วงเด็กๆก็จะเขียนโน๊ตกัน (โค้ช ลิมเตียงคิม ชาวมาเลเซียที่เคยเป็นโค้ชเยาวชน บาเยิร์น มิวนิก หลายปี เคยพูดเรื่องโน๊ตของ โธมัส มุลเลอร์ ด้วย)

Lim Teong Kim

ลิมเตียงคิม พูดถึง โน๊ตที่โธมัส มุลเลอร์ เขียนตอนเป้นเด็กๆในนาที 1:20 ในคลิป

ในกรณีของผม ผมจะมีโน๊ตอยู่ 2 ประเภท ประเภทแรกคือ โน๊ตว่าทีมเล่นเป็นอย่างไร โน๊ตประเภทที่สองคือ communication note ซึ่งโน๊ตประเภทนี้เป็นเครื่องมือสำคัญในการสอนตามทฤษฎี bottom up
ใน communication note นี้จะใส่ตารางกิจกรรมวันที่พัก วันที่ไม่ซ้อม และให้เด็กไปใส่ข้อมูลว่าวางแผนจะทำอะไรในวันดังกล่าว


The role of communication notes that can be talked in real intention
บทบาทของ communication note ในการใช้งานจริง

 I myself think that I can do anything on my day off. Soccer is fine. You go out to play with friends, but it is okay. Study, but of course I do not mind.
As I can do anything, I write the content and plans of the independent tray. I will check how I spend time without practice, the power that I am able to coordinate with myself.
And this note will be mainly the report on the daily situation other than soccer.
Studying, school, family, private things ... .... I will look through each note and leave comments with red ballpoint pens to children.
ในวันพักนั้นจะทำอะไรก้ได้ จะเตะบอลก้ได้ จะไปเล่นกับเพื่อนก้ได้ หรือจะติวหนังสือก้ไม่มีปัญหา
เนื่องจากสามารถจะทำอะไรก็ได้ เด็กๆก็จะเขียนแผนและเนื้อหาสิ่งที่จะทำและเช็คได้เช็คว่าใช้เวลาในวันพักซ้อมอย่างไรด้วยตนเอง
และจะใช้ communication note นี้เป้นรายงานหลักประจำวันสำหรับวันที่พักฟุตบอล
โค้ชจะดู communication note ของเด็กและใส่ comment ด้วยปากกาแดงให้เด็กอ่าน


In the next time, the children will come back to the comments I left behind. That is iteration.
In other words, there is another role in this note, it is an exchange diary role as a leader and a player, deepening the bond between me and the children, important communication in building trust · It is a tool.
Even in the elementary school age, introduction of this communication note is sufficiently possible.
Even if it is not two books like a high school student, we can introduce it as a communication tool with children by combining the two roles of soccer notes and communication notes.
The important thing is to make it a tool that you can talk with your children as a replacement diary. It is good to use between parent and child. It is good to use between players and directors. Soccer notes are ideal for communicating.
และครั้งต่อๆไปก้จะเป้นซ้ำๆแบบนี้คือเด็กเขียนแผนและกิจกรรมที่ทำและโค้ชก้ comment กลับให้อ่าน
ในอีกทางหนึ่งจะเห็นว่า communication note นี้มีหน้าที่เสมือนการแลกเปลี่ยนไดอารี่กันระหว่างนักเตะและโค้ช และสร้างความสัมพันธ์ที่ลึกซึ้งขึ้นระหว่างกัน และนำมาซึ่งความเชื่อใจกัน
แม้ในระดับโรงเรียนประถมศึกษา การใช้ communication note ก็สามารถทำได้
หรือจะผนวกทั้งโน๊ตฟุตบอล และ communication note เข้าด้วยกันก็ได้
สิ่งที่สำคัญคือการใช้มันเป้นเครื่องมือในการสื่อสารกับเด็ก และจริงๆแล้วจะประยุกต์ใช้เป้นการสื่อสารระหว่างพ่อแม่กับเด็กก็ได้เช่นกัน


Avoid negative words and ask questions of children's thinking
ให้หลีกเลี่ยงการใช้คำที่มีความหมายลบในโน๊ต และ ให้พยายามตั้งคำถามให้เด็กคิด

 Well, I would like to introduce some important points in sharing soccer notes with children.
First of all, as for the contents, as in the "communication note" mentioned earlier, not only the story of football but also usual things, things such as at school, diary things do not matter, so use words and "exchange It's a good idea to write it as a note.
Even if you start trying a replacement note, you may not be able to write from the child quite easily.
I would like you to be careful not to become "to do" or to be compulsory.
At that time, if you are parent and child, you may want to start writing from your father or mother.
In that way it is ok if you can connect the exchange notes well, but sometimes there may be such a child.
I wrote in the note, only a few lines.
ก็อยากจะแนะนำประเด็นสำคัญบางประการในการสื่อสารกับเด็กด้วยโน๊ต
เรื่องแรกคือ ในแง่เนื้อหา แม้จะเป็นใน Communication note ก้ไม่ควรเป้นเรื่องบอลล้วน แต่สามารถจะมีเรื่องทั่วๆไปทั้งเรื่องที่โรงเรียนก็ได้ จะได้เป็นการแลกเปลี่ยนไอเดียกัน
การเริ่มใช้โน๊ตนั้น ตอนแรกเด็กอาจจะไม่เขียนก้ได้
ต้องอย่าบังคับให้เขียน
ถ้าในกรณีที่คุณพ่อคุณแม่นำไปประยุกต์ใช้ ควรเป็นคุณพ่อคุณแม่ที่เขียนก่อน
แต่ก็เป้นได้ที่เด็กบางคนอาจจะเขียนสั้นๆ


 In such a case, in my case, "When I saw a note, the next time I saw the note," I wondered if I had something else yesterday "or" I want to know more about ○○ " It is important to bring out a feeling of consciousness.
Please be careful not to become a negative word such as "write more!!" Or "just write such a thing!" Immediately.
I basically never write down content.
And as the children imagine the next development, the guidance that the children themselves can think and give answers by asking "What do you think I should do?" "What should I do next?" I will.
I am returning it as a sentence of "?" As much as possible. Besides saying "It is better to be like this" instead of returning exclusively, "The teacher seems like this, but what do you think about ○ ○?"
I would like children to give me an opportunity to make them think.
ในกรณีดังกล่าวที่เด็กไม่ค่อยเขียน แม้จะอยากรู้ก็ควรมีวิธีให้เด็กอยากเขียนด้วยตนเอง
ต้องระวังอย่าใช้คำที่เป็นลบ เช่น "เขียนให้มากกว่านี้สิ!!" หรือ "เขียนอะไรมาเนี่ย!" ซึ่งพอเด็กเจอแบบนี้จะไม่ยอมเขียนอะไรแน่
ในขั้นตอนต่อไปเมื่อเด็กกล้าเขียน เด็กอาจจะเริ่มจากการตั้งคำถามขอคำตอบ เช่น "ครูคิดว่าผมควรทำไงดี?" หรือ "ผมควรทำไงต่อดี?"
เมื่อเจอแบบนี้ผมจะตอบกลับเป้นคำถามให้มากเท่าที่จะเป็นไปได้ เช่น แทนที่จะตอบว่า "มันจะดีกว่านะที่จะทำ...." ก็ควรตอบแบบตั้งคำถามนำกลับไปว่า "ถ้าเป็นครู ครูจะทำแบบนี้ แล้วเธอล่ะกะว่าจะทำอย่างไร?
นี่คือโอกาสที่จะให้เด็กได้คิด


Hands are "second brain". The act of acquiring the ability to think, the act of writing
มือเปรียบเสมือน "สมองที่สอง" การฝึกเขียนคือการฝึกคิด

 For a long time, when exchanging notes, "There are always polite letters, but today is sloppy" or "that today, I mistook the kanji well", the child's subtle change in mind You may notice.
Sometimes it was SOS of something. "I wonder if something happened today," I will speak on the notebook before the problem gets worse.
You can deepen your bonds in various scenes other than soccer with a single notebook. Moreover, as a merit by writing a note by handwriting, my head gets better.
I can acquire the ability to think with the act of writing as much as it is called "second brain".
พอใช้ communication note สื่อสารกันไปมานานๆเข้าก้อาจเจอสถานการณืเช่น "ปกติโน๊ตก็เขียนสุภาพดี ทำไมวันนี้เขียนแย่จัง" หรือ "วันนี้เขียนสะกดผิดเยอะ"
สิ่งเหล่านี้จะบอกถึงว่า วันนี้อาจจะเกิดอะไรผิดปกติขึ้น และโค้ชจะเข้าไปคุยก่อนที่ปัญหาจะบานปลาย
เราสามารถจะกระชับความสัมพันธ์กับเด็กให้มากขึ้นทั้งในแง่ฟุตบอลและแง่อื่นๆเช่นกัน มากกว่านี้ก็คือ การเขียนโน๊ตด้วยลายมือตัวเองจะเป้นการลับสมอง
การใช้มือเขียนสิ่งที่คิดอาจกล่าวได้ว่ามือคือ "สมองที่สอง" เลยทีเดียว


 There may be some people who talk about so far and actually try to do it, but there may be some people who have anxiety that "you can do it well."
 Actually, even in high school first graders there are not many children who are good at drawing such words and speaking skills.
 There are many misspellings or misspellings, and all Japanese are Hiragana in Japanese, some children write in Tame as opposed to me.
 But do not get angry there. Try asking "How about this expression?" In a comment, pulling an underline to that word, next to it? I will mark it.
 Then, from the next time it will become polite with expression. It is important for adults and children to communicate firmly.
 Like me, teachers and students, that is OK. You can be a leader and a competitor, parents and son or daughter.
 Whatever the relationship is, the note will be an important communication tool.
 Let 's develop communication skills, not to answer quickly, but to keep as long as possible, and choose words that children can create.
อาจจะมีบางคนที่พูดเรื่องนี้และลงมือทำจริงแต่บางคนก็สงสัยว่าจะทำได้ไหม
จริงๆแล้วแม้ในเด็ก ม4 ก้มีไม่กี่คนที่เขียนและพูดได้ดี
ในการเขียนนั้นมีการสะกดผิดอยู่ประจำ
แต่อย่าไปอารมณ์เสียกับการสะกดผิด พยายามตั้งคำถามในการ comment ว่า "เขียนแบบนี้หรือเปล่า?" และขีดเส้นใต้คำนั้น
จากนั้นการสื่อสารกันจะนุ่มนวล สิ่งที่สำคัยคือผู้ใหญ่กับเด็กได้สื่อสารกันอย่างแน่นแฟ้น
วิธีนี้ใช้ระหว่างครูกับนักเรียน หรือ พ่อแม่กับลูก ก็ได้
ไม่ว่าความสัมพันธ์จะเป็นอะไรกันก็ตาม แต่ note คือเครื่องมือในการสื่อสารกัน
เรามาพัฒนาทักษะการสื่อสารกันดีกว่า อ่าตอบแบบเร็วๆ ให้เขียนให้ยาวๆเท่าที่จะเป้นได้และให้เด็กสร้างสรรค์คำเอง

In order for children to think and act on their own
ให้เด็กได้คิดและกระทำด้วยตนเอง

 Bottom-up guidance states that the leader will become a facilitator, but our leaders are involved with the children only at the grands and schools, half of them at home.
So, it is the relationship between parent and child that becomes particularly important.
For example, when children are suffering, they are not suffering quickly, please do not reach out, watch the moment children think and solve.
In such cases, please look at how you are trying to solve yourself by looking at the state a little distance.
It is important to bring up children so that they will live in the future, not to overprotection or excessive interference to the children now.
ปรัชญาการสอนแบบ bottom up บอกไว้ว่าครูต้องเป็นผู้ช่วยจัดแจง แต่ครูส่วนใหญ่จะดูแลเด็กที่โรงเรียนหรือในกรณีโค้ชก็ในสนาม แต่ที่บ้านนั้นดูแลได้ครึ่งเดียว
ดังนั้นมันจึงคือความสัมพันธ์ระหว่างพ่อแม่กับเด็กที่สำคัญมากๆ
ยกตัวอย่างเช่น เมื่อเด็กมีปัญหา อย่าเพิ่งไปช่วยทันที ให้เวลาเด็กๆได้คิดและแก้ปัญหาเอง
ในกรณีดังกล่าว ให้มองกลับมาที่ตัวเองคิดถึงว่าตัวเราเองว่าทุกคนพยายามแก้ปัญหาของตัวเอง
สิ่งสำคัญในการเลี้ยงเด็กเพื่อให้เขาใช้ชีวิตต่อไปเองในอนาคตคืออย่าปกป้องเขามากไปหรืออย่าไปก้าวก่ายมากไป


 There is a tendency to reach out quickly with anything and ask for safety and security at an early stage.
After all, please watch over taking the judgment of solving the problem for the next, so that you can challenge yourself because you can fail on your own.
For example, the director of the bench ordered "Shoot hit!" And decided a splendid goal.
However, the player himself who decided to shoot did not judge and kick himself with his own sense of timing.
ในตอนต้นๆอาจจะติดว่าเข้าไปช่วยเด็กเร็วไป
แต่ในที่สุดแล้วให้เฝ้ามองเด็กแก้ไขและตัดสินเอง
ยกตัวอย่างเช่น โค้ชตะโกนจากข้างสนามบอกเด็กว่า "ยิงเลย!!!"
แต่เด็กที่ยิงนั้นไม่ได้ตัดสินใจด้วยตนเองจึงไม่ได้เรียนรู้ timing ในการยิง


 Becoming an adult, the manager who was on this bench will cease to exist. So, what does this player do?
The guidance I'm doing is guidance that makes it possible for a player to speak firmly and to act even if I am gone. I would like you to support as many children as you can be independent.
การจะให้เด็กโตเป็นผู้ใหญ่ได้ โค้ชข้างสนามต้องยอมไม่มีตัวตน แล้วถ้างั่นนักเตะจะทำยังไง?
คำแนะนำก็คือให้นักเตะหรือเด็กคิดและทำได้ด้วยตนเองแม้ไม่มีโค้ชอยู่ ก็ขอให้ผู้ใหญ่สนับสนุนให้เด็กๆยืนบนลำแข้งตนเองเท่าที่จะทำได้


Source http://jr-soccer.jp/2017/03/08/post26430/5/ แปลเป็นอังกฤษ โดย Google Translate
บันทึกการเข้า
พ่อน้องน้ำหวาน_MTUFC
Thailandsusu
Hero Member
**

คะแนนความรัก: +441/-435
ออนไลน์ ออนไลน์

กระทู้: 3,091


คนปากเกร็ด เชียร์เมืองทอง ยูไนเต็ด


| | |
« ตอบ #1 เมื่อ: มีนาคม 10, 2017, 01:21:58 PM »

ขอบคุณครับ
บันทึกการเข้า

[/url]
KaRaKaSaNG
Thailandsusu
Hero Member
**

คะแนนความรัก: +706/-150
ออนไลน์ ออนไลน์

กระทู้: 6,928


| | |
« ตอบ #2 เมื่อ: มีนาคม 10, 2017, 04:46:05 PM »

ขอบคุณครับ เดี๋ยวกลับมาอ่าน
บันทึกการเข้า
ทำชิ่ง 1-2
Sr. Member
****

คะแนนความรัก: +161/-51
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,370


my2Screens.com แอพเล่นเว็ปพร้อมดูยูทูป


เว็บไซต์
| | |
« ตอบ #3 เมื่อ: มีนาคม 15, 2017, 05:45:13 PM »

ขอบคุณมากครับ น่าสนใจมากแต่การจะเอามาใช้ในไทยก็น่าจะยากพอๆกัน
บันทึกการเข้า


2Screens : แอพไอโฟน Free เอาไว้เล่นสู้ๆพร้อมกับดูยูทูปพร้อมกัน
http://my2screens.com/
 
หน้า: [1]   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  




Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF Valid XHTML 1.0! Valid CSS!